אנשים עם פוסט טראומה מתמודדים עם מציאות חיים מאתגרת ולא פשוטה המתאפיינת, בין השאר, בפלאשבקים. בזמן פלאשבק הגוף חוזר על התגובות הפיזיות והרגשיות שהתעוררו במהלך האירוע הטראומטי. כך למשל, אדם שנזכר בטראומה מקרב שבו הוא השתתף, יזכור אותו כאירוע מפחיד וקשה. אולם במקרה של פלאשבק אותו אדם יחיה מחדש את הקרב. הוא ישמע את הכדורים השורקים, יזיע, הדופק שלו יעלה והוא עשוי להתנהג כאדם הנמצא בשדה קרב ממש: למשל לחפש מחסה או לנהוג בתוקפנות.
את הפלאשבקים מעוררים טריגרים חיצוניים שרוב האנשים בדרך כלל אינם מקדישים להם מחשבה שניה. דוגמאות לכך יכולות להיות קול של אופנוע שנשמע כמו אזעקה, צורת הליכה של אדם ברחוב שמזכירה את התוקף, ריח של שריפה ועוד. פלאשבקים הם חלק מהסיבות שבגללן אנשים עם פוסט טראומה בוחרים להימנע ממקומות ואירועים בעלי פוטנציאל לטריגרים, מה שפוגע באיכות חייהם.
ככל שחקרתי יותר ושמעתי עוד על דרכי הטיפול הקיימות, הבנתי שאין מענה לפלאשבקים שמשתלב בחיי היומיום של אנשים עם פוסט טראומה, ומותאם למגוון רחב של מצבים וסיטואציות. המוצר שלי מתבסס על רעיון חדשני, על טכנולוגיה ועל כלים עיצוביים שבאמצעותם ניתן להפחית את עוצמת הפלאשבק, לאפשר הרגשה של ביטחון ולשפר את איכות הטיפול.
Anchor הוא מוצר לביש שמזהה פלאשבק לפי מדדים פיזיולוגים, מתריע למשתמש ומשחרר טריגר נגדי רב חושי שביכולתו להפחית את עוצמת ההתקף ואף להפסיקו. הטריגר הנגדי מתבסס על עקרונות של טכניקת קרקוע (Grounding technique) והוא מפעיל את כל החושים. החוש העיקרי שמופעל הוא חוש הריח, שיעילות השפעתו הוכחה במחקרים רבים. כהשלמה והעצמה של השפעת רכיב הריח, המשתמש יכול להגדיר אלמנטים ויזואליים, קוליים ותחושתיים.
על מנת לאפשר התאמה מירבית למגוון רחב של משתמשים וסיטואציות, Anchor מותאם לשימוש בדרכים שונות: כשעון, כצמיד וכשרשרת.