הרשמה אונליין
על המרכזכל מה שקורה

הצגת עבודות סטודנטים בשבוע העיצוב

במסגרת שבוע העיצוב בירושלים יוצגו עבודות סטודנטים במוזאון הטבע בעיר. העבודות נעשו במסגרת הקורס: איי תרבות- פרשנות מקומית לתרבויות העץ של יפן, אפריקה וארצות-הברית, הנחיה ואוצרות: פרופ׳ קני סגל וד״ר יונתן ונטורה.

מהו חפץ תרבותי? כאשר מנסים להתמקד פחות בפונקציה של האובייקט המעוצב, מהו מקומה של התרבות בעיצוב? מדוע לעץ יש כוח גדול עלינו? משיכה כמעט אוטומטית לגעת, להריח? מה הופך את העץ לחומר סוציו-תרבותי כה טעון? כיצד נוצקים לחומר זה משמעויות דתיות, תרבותיות ואחרות?

לקריאת כתבה שפורסמה באתר Xnet על שבוע העיצוב

לקריאת כתבה שפורסמה על שבוע העיצוב ב-Xnet

לקריאת כתבה שפורסמה באתר "פורטפוליו" על שבוע העיצוב

הזמנה לתערוכה בשבוע העיצוב

בתערוכה יוצגו שלושה איי תרבות הבנויים על עקרונות תרבותיים וטכניקות עיבוד עץ הנפוצות בשלוש תרבויות עיקריות: יפן (מחברוּת וניקיון צורני), אפריקה (גריעה ועץ גושני) וארצות-הברית (בין הניקיון הצורני של מעצבי ה-Shakers במאה ה-18 וה-19, דרך טכנולוגיית ה-stack-lamination של מצבי החוף המערבי בשנות ה-1960). בכל אחת מן התרבויות נדגים חלק מההיבטים התרבותיים, האמנותיים, הדתיים, ההגותיים והעיצוביים.

הקורס שבמסגרתו נוצרו העבודות כלל שני חלקים: היבט תיאורטי-עיוני והיבט מעשי. ההיבט התיאורטי-עיוני כולל קריאה של תיאוריות ויציקת ממד תיאורטי לאובייקט הנוצר בהשראת התרבות שנבחרה על-ידי הסטודנט. החשיבה התרבותית-הגותית מובילה את הסטודנט ליצירת אובייקט הנובע מאותה תרבות, אך מבוצעת תוך אינטגרציה עם תפיסות העולם התרבותיות הישראליות. שילוב זה, לדעתנו, הוביל את הסטודנטים לחשיבה חדשנית בה נוצרים קשרים בין-תרבותיים ומובילים ליצירת אובייקטים מעניינים, חדשניים ורב-תרבותיים. ההיבט הפילוסופי-תיאורטי מקנה לאובייקט את העומק התרבותי המאפשר "קריאה" מעמיקה יותר של כל אחת מהתרבויות. ‬‬

לגלריה של העבודות