צהרים אקדמי: "של מי התוכן הזה?"
במסגרת "צהרים אקדמי" של החוג לניהול ארגוני שירות, תגיע ד"ר דליה זליקוביץ למכללה להרצאה בנושא "של מי התוכן הזה? טשטוש הגבולות בין תוכן שיווקי בפרסום, אתיקה ושקיפות".
"פרסום סמוי" הוא פרסום שאינו נעשה בשקיפות מול הצופה/הצרכן ונקרא בשם כיסוי "תוכן שיווקי" ממומן. במדינות רבות, כולל ישראל, הוטל איסור על פרסום סמוי, שאינו תשדיר פרסומת, בטלוויזיה/רדיו/כבלים ולווין. למרות זאת, פרסום כזה מתקיים באופנים כאלו ואחרים, בכל אמצעי התקשורת ובכמויות עצומות.
ההרצאה תדון במאפייניה של שיטת פרסום זו, בה מועברים מסרים פרסומיים, תמורת תשלום, בתכנים של אמצעי התקשורת, תוך הסתרה חלקית או מלאה של עובדת העברתם. אי שקיפות זו מול הצופים, חמורה יותר במידה ןפעילות זו נעשית בתכניות לילדים, בסרטים דוקומנטריים או חלילה בחדשות.
ד"ר דליה זליקוביץ בעלת תואר PhD בכלכלה עם התמחות בתקשורת וכלכלה בעידן האינטרנט. בין תפקידיה: חברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בתפקיד רגולטור ממשלתי, המסדירה את שידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים בדרך של הענקת זיכיונות לגופי שידור, קביעת כללים והנחיות לפעילותם של בעלי הזיכיון בטלוויזיה וברדיו ובקרה על ביצועיהם. במילוי תפקידה הרשות פועלת לייצג, לשרת ולקדם, על בסיס החוק ובמקצועיות, את האינטרס הציבורי על מרכיביו השונים ולקדם ערכים חברתיים ותרבותיים בתקשורת המסחרית. במסגרת זאת, הרשות יוזמת ומובילה תהליכים המשפיעים על התקשורת בישראל.
בנוסף, עוסקת בניתוח ובמינוף חברות וארגונים ויועצת בתחומים ניהוליים - אסטרטגיים, שיווקיים וכלכליים לעסקים שונים, יחד עם יזמות עסקית; מכהנת כדירקטור במגוון חברות ציבוריות, פרטיות ועירוניות; חברה במועצת העיתונות (נציגת הציבור) ומתנדבת בכמה ארגונים ציבוריים.