בשבוע שעבר התקיים ריטריט (יום גיבוש) לחברי הסגל של החוג למדעי המעבדה רפואית. מטרת הריטריט הוא להתנתק מהלמידה האקדמית היומיומית על מנת להסתכל על שיטות ההוראה ולשפר אותם. הוא פרי יוזמתם של פרופ' כאנר, ראש החוג ומיקי פנקל פידלמן מנהלת פיתוח הוראה במכללה וזאת בהמשך להמלצות דו"ח הסוקרים של המל"ג.
היום נפתח בהרצאה של ד"ר אלעד שגב, מרצה ומנהל תכנית מצטיינים במכון הטכנולוגי חולון, ויועץ בנושא שילוב שיטות הוראה מתקדמות, שאתגר את המרצים ברעיון חדש הוראה בכיתה הפוכה. העיקרון בכיתה הפוכה היא שבמקום שהמרצה ילמד את החומר בכיתה והסטודנטים יתרגלו אותו בבית, הסטודנטים לומדים בעצמם את החומר בבית - בקצב שלהם, תוך שימוש במצגת וסרטון אינטראקטיבי של המרצה שבו הוא מעביר את החומר ובשיעור עצמו מתרגלים את החומר. מטרתה של השיטה היא הפיכת הסטודנטים לאקטיביים ובעלי יכולת לעיבוד החומרים בעצמם, ופיתוח חשיבה ביקורתית במטרה לשפר את איכות ההוראה והלמידה. ד"ר שגב ערך פיילוט של כיתה הפוכה עם ד"ר אילת ברנהולץ וד"ר אילת ארבל. הן הציגו את הפיילוט בפני המרצים ויבחנו אותו באופן מעשי במהלך סמסטר ב'. בהמשך היום הציגו ד"ר איילת ברנהולץ וד"ר צ'לינה כהן הציגו בפני הסגל שיטות הוראה חדשות.
הריטריט אפשר לסגל להכיר לעומק את התחומים שכל מרצה מלמד ולשתף קשיים והצלחות שנתקלו בהם. זאת הייתה הזדמנות להיפרד מרכזת החוג יהודית פנחס שלוותה את החוג כמעט עשור ולברך את מוריה כהן עם כניסתה לתפקיד הרכזת. פרופ' עודד כאנר, ראש החוג סיים את היום בסיור היסטורי ותצפית למצפור לוקי ושער הגיא/נווה אילן.