ד"ר נעם שטוקמן, ראש מסלול משאבי אנוש בחוג לניהול ארגוני שירות, קיים הרצאה במסגרת "צהרים אקדמי" של החוג בנושא "סיפור כמקדם למידה".
תפקידו העיקרי של הסגל האקדמי הוא להעביר ידע ולקדם את למידתו. במכללות מסתמכים רבות על הרצאות פרונטאליות, אך הרצאות אלו הן בעלות אפקט מוגבל, זאת לאור העובדה שהן צריכות להסתמך על זיכרון הלומד, אך זיכרון אנושי הוא מוגבל ופגיע להטיות ועיוותים רבים.
שיטת סיפורם של סיפורים יכולה להתגבר במידה רבה על מכשלת הזיכרון. סיפור המסופר ברמת הפירוט המיטבית ונושא איתו גוון רגשי יכול להישמר בזיכרון לתקופות ארוכות. ניתן להסתמך הן על סיפורים ממקורות שונים של ספרות אך גם מסיפורים אישיים בדבר אפיזודות שהתרחשו למסר הסיפור.
כמעט מכל סיפור ניתן גם להפיק למידה של מושגים מרכזיים ולהפיק לקחים שחלקם הוא בודאי גלובאלי ואוניברסאלי.
בהרצאה הודגמו סיפורים שונים, חלקם סיפורים בעלי בסיס אישי וחלקם סיפורי עם, לצורך הדגמת הפעולה של הפקת לקחים ואיתור מושגים מרכזיים של עולם תוכן ספציפי. עולמות התוכן של הסיפורים בהרצאה לעיל התמקדו בחלק מתחומי הלימוד המשמעותיים של החוג לניהול ארגוני שירות: מצבי ניהול וסיטואציות של מתן שירות.