בחוג לניהול ארגוני שירות, מסלול תיירות, קיבלו הסטודנטים משימה יצירתית במסגרתה נדרשו למצוא דרך להציג מאמרים אקדמים באופן שונה ולהטמיע את התוכן האקדמי באמצעות משחקים והפעלות.

כותבת בת חן מעלומי, סטודנטית בחוג במסלול תיירות, שנה ב':

"מניסיון אישי כסטודנטית במסלול תיירות בשנה ב' אני רואה את המטלות האלו כהרפתקה. במשך ארבעה סמסטרים אנחנו מקבלים את המטלות בנושאים שונים ומגוונים וכל פעם חובת ההוכחה היא עלינו. אנחנו צריכים להראות יצירתיות ויכולת עמידה מול קהל. אני וכמוני עוד רבים חושבים שהמטלות משקפות לנו ולסביבתנו צדדים שלא הכרנו בעצמינו. ככל שהזמן עובר אנו חייבים לחשוב על דרכים חדשות להצגה יצירתית ולשפר עצמינו מפעם. הנה מספר דוגמאות להפעלות שכבר בוצעו: דמקה אנושית, בינגו, שאלוני טריוויה, הרצאה תוך כדי הכנת אוכל במאמר על גסטרונומיה ותיירות, קליעה למטרה, חפשו את המטמון ועוד דוגמאות רבות.

דרך נוספת להפגין יצירתיות וכן ליישם תכונות רבות כמו רצינות ואחריות היא לארגן ולבנות סיור לכיתה בתחומים הנלמדים באופן עצמאי. כך למשל במסגרת הקורס "ניהול התיירות הכפרית" אורגן סיור לעין כרם על ידי סטודנט מהכיתה שכלל בתוכו מגוון פעילויות. גם במטלה מסוג זה חובת ההוכחה היא על הסטודנט - בחירת המקומות, מדריך, הסעה ותזמון. הכי חשוב לבחור מקומות הקשורים לחומר ושיימשכו את תשומת לב הסטודנטים והקשבתם.

המטלות היצירתיות מכינות אותנו לעולם שאחרי התואר - לעמוד בביטחון מול קהל, ללמוד וללמד חומר חדש, לענות על שאלות ואף ליצור עניין במשתתפים. אין ספק שדרך זו מומלצת על ידינו. חווינו, התרגשנו, חשבנו, דאגנו ולבסוף הצלחנו".

לדף הבית של החוג לניהול ארגוני שירות במכללה

הסוטדנטים יוצרים. צילום: בת חן מעלומי