- מטרת הקורס: פיתוח מיומנויות הדרכה ומתן כלים להדרכה, תוך הכירות עם מודלים שונים בדגש על המודל הרפלקטיבי.
- מבנה הקורס: הקורס כולל 6 מפגשים (4 מפגשים מקוונים ושני מפגשים פרונטליים) שיתקיימו בימי שישי במהלך סמסטר ב בשעות 8:15 עד 13:00
הקורס משלב לימוד תאורתי, התנסות ותאורי מקרה.
בסיום הקורס, יקבלו המשתתפים תעודת השתתפות. - אוכלוסית היעד: קלינאיות וקלינאי תקשורת בעלי ותק של 4 שנים לפחות, המדריכים או מעוניינים להדריך סטודנטים להפרעות בתקשורת במהלך ההתנסות הקלינית בתחום התקשורת, השפה והדיבור, ובתחום האודיולוגיה.
- ההשתתפות בקורס ההדרכה אינה כרוכה בתשלום. הקבלה לקורס מותנית בהתחייבות להדריך סטודנטים של החוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה, למשך שני סמסטרים.
- מנחי הקורס:
צופית איל סמיקט – קלינאית תקשורת MA , מדריכה מוסמכת
עינת פולק – קלינאית תקשורת, מנחת קבוצות, מדריכה מוסמכת.
אריה מילר – עובד סוציאלי קליני M.S.M, פסיכותרפיסט, מדריך מוסמך. - תאריכים ותוכנית הקורס:
כל המפגשים יתקיימו בין השעות 8:15-13:00 , בתאריכים הבאים:
מפגש 1 | תאריך: 10.3.23 פיזי במכללה | נושאים: מודלים בהדרכה, חוזה הדרכה והסטינג.
מפגש 2 | תאריך: 24.3.23 זום | תפקיד המדריך, שיח מקדם בהדרכה ומבנה שיחת הדרכה.
מפגש 3 | תאריך: 28.4.23 זום | נושא: מודל ההדרכה הרפלקטבית.
מפגש 4 | תאריך: 5.5.23 פיזי במכללה | נושאים: משוב והערכה בהדרכה והכרות עם דרישות החוג.
מפגש 5 | תאריך: 19.5.23 זום | נושאים: מושגים פסיכולוגיים ויישומם בתהליך ההדרכה.
מפגש 6 | תאריך: 2.6.23 זום | פרידה
פתיחת הקורס מותנית במספר הנרשמים
עובדות/י משרד החינוך- ניתן להגיש בקשה להשתלמות במסלול אישי 45 יום לפני תחילת הקורס, על פי נוהל בקשה לגמול השתלמות במסלול אישי.
המעוניינים להירשם לקורס ההדרכה, יפנו לד"ר רות ליט-אפורי – ruthlit@edu.hac.ac.il
יש לצרף קורות חיים והעתק רישיון משרד הבריאות.