בכתבה שפורסמה במעריב עסקו בשאלה האם תמונה שנעשתה באמצעות כלי של בינה מלאכותית נחשבת צילום. זאת לאחר שהאמן הגרמני בוריס אלדגסן חשף כי תמונתו, אשר זכתה בפרס הצילום היוקרתי של סוני, נוצרה על ידי בינה מלאכותית (AI).

בראיון יהודית גואטה, ראשת החוג של תקשורת צילומית במכללה אמרה כי:"הבינה המלאכותית מתווכת בין עולם תוכן חזותי ששואב בין השאר מתוך מציאות, ומייצרת תכנים שמדמים מציאות - ולכן זו במהותה פעולה צילומית. זה לא משנה אם באמצע יש מצלמה, בינה מלאכותית, או מכונת הגדלה. הצילומים הראשונים שעשו היו נייר צילום שהניחו עליו אובייקטים וחשפו אותם לאור, אין שם שום מצלמה". 

שי קדם, מרצה בחוג לתקשורת צילומית, טען כי: "אין בעיה עם הזכייה בפרס. אנחנו זקוקים להגדרות חדשות, הגדרות שהספקטרום שלהן הוא הרבה יותר רחב. אנחנו חיים בעידן של מעבר מעולם ישן לעולם חדש, מעולם של אומנות מוגדרת לעולם של אומנות מופשטת, וצריך להגדיר מחדש את כל מה שאנחנו עושים. התמונה של אלדגסן היא לא צילום בהגדרה הטרמינולוגית היבשה, כי לא נעשתה כאן מלאכת רישום של אור על חיישן, אבל את מי זה מעניין? בסוף מה שמעניין זה התוצר הסופי ומה שהתכוון אותו אומן להציג החוצה".

 

לקריאת הכתבה המלאה- לחצו כאן