הנחלת מתודות של הגישה המכלילה לעיצוב ככלי לשינוי האקלים החברתי בבית הספר למניעת מקרים של נידוי חברתי מערך ללימוד אמפתיה דרך הכרות עם אנשים החיים עם מוגבלות מיועד לילדי כיתות ד’-ו’

נידוי חברתי היא תופעה המתקיימת בבתי הספר לעיתים קרובות. לבתי הספר יש את הכוח למנוע התפתחות של מקרים אלו. אנשי חינוך מעידים שככל שבית הספר שם יותר דגש על הנושא החברתי כך באופן ישיר פוחתים מקרי הנידוי והאלימות.

מחקרים מראים שאנשים בעלי רמת אמפתיה גבוהה, רגישים יותר לחברה בסביבתם. אמפתיה זהו “שריר” שאפשר ללמוד ולפתח. ברגע שנהיה אמפתים יותר לסביבה שלנו כך נהיה גם יותר רגישים לזולת ופחות תוקפנים ואלימים.  כאשר נלמד את הילדים להיות יותר אמפתים כלפי חבריהם לכיתה, האקלים החברתי ישתנה ותיווצר סביבה בריאה בה ילדים לא יחוו מצב של ריחוק חברתי.

בתוכנית ׳לימודי האמפתיה׳ נלמדים כלים של הגישה המכלילה לעיצוב. הילדים נחשפים לאנשים מהקצוות השונים בחברה ודרכם לומדים להכיר את מוגבלויות שונות והצרכים השונים של כל אחד. הם עוברים תהליך למידה והתנסות אשר מפתח אצלם את "שריר” האמפתיה.