ערכות משחק טיפוליות לילדים בגילאי 3-4 הסובלים מבעיות היגוי שפתי ככלי מאמן בעת טיפול והמשך תירגול ביתי הפרוייקט בשיתוף המחלקה להפרעות בתקשורת במכללת הדסה

בהפקת שפה מעורבים תהליכים נירו-פסיכולוגיים, קוגנטיביים, רגשיים וחברתיים רבים, אשר התפתחותם התקינה חיונית להצלחה בתפקוד השפתי. תהליך רכישת השפה הוא כאמור תוצאה של יכולת ביולוגית מולדת וחשיפה לסביבה דוברת. זהו תהליך טבעי המתרחש ברצף קבוע. תוצאתו היא הפנמה לא מודעת של אוצר מילים ומערכת חוקים.

בעבור התרגול לחיזוק מנחי הלשון ולדיבור תקין יש צורך בהרבה מוטיבציה ורצון מצד הילד, לא מעט מהטיפולים נמשכים יותר מהזמן שתוכנן או שפשוט נפסקים באמצע.

מחקרים מראים שיותר נכון לתרגל וללמד בגובה העיניים של הילד וכך הדברים נשמרים לאורך זמן כאשר הילד נהנה מהתהליך עצמו יש יותר שיתוף פעולה מצידו ורצון לתרגל.

פטפטנא היא מערך ערכות משחק טיפוליות המעניקות מענה לתרגול בקליניקה מול איש מקצוע, ולאחר מכן, גם לתרגול הביתי עם ההורה.

ישנן 13 ערכות שכל ערכה עובדת על היבט שונה בתרגול מובנות הדיבור וההגיה בהתאם לצורכי הטיפול.

הערכות עובדות על פי השיטה של ד"ר אביבית בן דוד שאותה חקרה.