החזון האיקאי: “יצירת חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר.” התאגיד הרב לאומי – “איקאה”, הופך בבסיס שיטת הפרסום שלו את הטריטוריה הביתית לאזור בטוח, המאוכלס על ידי אנשים צעירים ובריאים.

על פי נתונים שהוצגו בעבודת וידאו שנקראת- “IKEA Disobedients”, אותה יצרה קהילת הארכיטקטים “Andres Jaque”
%98 מהאנשים המצולמים בקטלוג הם צעירים. %92 מתוכם הם בלונדינים. אך לא כולנו בריאים, לא כולנו צעירים. מעבר לכך, לא כולנו מרגישים בטוחים בתוך החלל הנוצר בין ארבעה קירות – לו אנו קוראים “בית”. המרחב הביתי של “איקאה” הוא מרחב שכולם מאושרים בו, מרחב א-פוליטי, נטול עימותים, שאינו אותנטי או משקף מציאות ממשית קיימת.

מטרת הפרויקט “אידאה” הינה לייצר קטלוג חדש מנקודת מבט ביקורתית על הקטלוג הקיים. המושלם אינו קיים –איקאה היא האידאה, אך אידאה זו אינה מתקיימת במציאות. התכנים אותם אנו מחדירים לתוך הקטלוג, הדמויות המצולמות והסיפור מאחורי התנהלות חייהן – הם מושלמים במובן הזה שהם קיימים באמת.