נקודת מפגש - צילום ומגדר
נקודת מפגש היא נקודה המחברת את הסטודנטים בחוג לתקשורת צילומית לשעתיים מרתקות סביב עולמות תוכן נרחבים.
השבוע תתארח מיכל בראור בחוג לשיחה על צילום ומגדר.
מיכל מספרת על המפגש -
ראשית, חשוב לי להבהיר כי אנחנו באות לנהל שיחה - ממש לא הרצאה. במהלך השיחה נשאל את עצמנו אודות החוויה המגדרית בעולם הצילום. אבקש לציין מראש כי במפגש נעסוק גם בנושאים קשים שעשויים להוות טריגר עבור מי מהסטודנטיות.
הנקודות אליהן נתייחס במהלך השיחה:
1- כיצד באופן היסטורי נתפס המפגש בין נשים ומדיום הצילום - מפורנוגרפיה, ל׳קודק גירלז׳,
2- יחסי כוח גברים ונשים בשדה האמנות והצילום הישראלי - פרסים, בתי ספר גבוהים ותערוכות
3- שאלות הנוגעות להטרדה ויזואלית - מה מותר להראות בכיתה ואיך
4- שאלות שנוגעות לבעלות על דימויים (למי הבעלות על הצילום - בהמשך לאריאלה אזולאי ולתצלומי העבדים).
אני מצרפת שני טקסטים לקריאה מקדימה:
• אריאלה אזולאי, ׳צילום׳, בתוך מפתח - כתב עת למחשבה לקסיקלית
• אמילי רטאייקאוסקי, הארץ, 01.10.20, ׳אני דוגמנית מצליחה. למדתי שההשתקפות שלי אינה בבעלותי׳
אודות מיכל בראור
מיכל בראור - היא אמנית חוקרת שעובדת עם צילומים, מוסדות ואוספים.
בראור סיימה את לימודיה לBA בבצלאל ב-2008, ואת לימודיה בתוכנית MA בRCA ב- 2013.
בראור הציגה מספר תערוכות יחיד ובינהן - ״Bite the Bullet״ ב Meetfectory, פראג (2019), ״אין זה חלום״ במוזיאון לאמנות עכשווית בטנריף (2018), ״נהר״ (תערוכה משותפת עם אבשלום סולימן) בגלריה השיתופית בכברי (2018), ״שודדים״ במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב (2017), ״רכוש נטוש״ בגלריה דנה בקיבוץ יד מרדכי (2016) ו״ציפורי טרף, ציפורי שיר״ במוזיאון פתח תקווה לאמנות (2015).
בשנת 2018 השתתפה בתוכנית השהות לאמנים Meetfectory בפראג, ובשנת 2015-16 בתוכנית השהות של ארטפורט.
בשנת 2016 זכתה במלגת ארטיס לפיתוח פרויקט אמנותי, וב-2015 זכתה בפרס האמנית הצעירה.
התחברות למפגש (באמצעות אפליקציית zoom)
דף הבית של החוג לתקשורת צילומית