במסגרת פרויקט מיוחד המדמה את פעולות האו"ם, נפגשים מדי שבוע חבורת סטודנטים מהמכללה, מקיימים דיונים אקטואליים, מפתחים יכולות שכנוע והסברה, ורוכשים כלים, מיומנות וידע, שיהוו גם תועלת בחייהם המקצועיים בעתיד.
מודל או"ם פרויקט בינלאומי בו סטודנטים מדמים את פעולת האו"ם במסגרת דיונים בוועדות מקצועיות שונות, ביניהן מועצת הביטחון, בית הדין הבינ"ל, וועדה חברתית-כלכלית, וועדה לזכויות אדם ועוד. המטרה של כלל הדיונים בוועדות הוא להגיע בסופו של דבר לאמנות בינ"ל אשר משקפות את האינטרסים של מרבית המדינות החברות בוועדה.
סטודנטים המשתתפים במודל האו"ם מקבלים מבעוד מועד את המדינה שעליהם לייצג (בהכרח לא המדינה שממנה מגיעים), וכן את הנושאים שיעלו במסגרת הוועידה. התפקיד של הסטודנטים הוא לייצג את האינטרסים של המדינה אותה הם מייצגים בצורה הנאמנה ביותר, תוך שמירה על נהלי הפרוטוקול ושימוש בכישורים דיפלומטיים ופוליטיים בהם נאומים, כושר שכנוע, הבנת התמונה הפוליטית במובנים של קואליציות, שימוש בתקשורת ככלי פוליטי ועוד. הדיונים כולם נערכים לפי נהלים רשמיים הנהוגים במודלי או"ם הכוללים דגשים לגבי אופן התנהלות הדיון עצמו, הדרך שבה מתקבלת החלטה ועד לדרך שבה יש לבקש לשנות את הטמפרטורה במזגן בכיתה.
צילום: דניה אבנר
הפרויקט החל לפעול לראשונה במכללה האקדמית הדסה בירושלים בשנה"ל תשע"ד. כיום, משתתפים בו 15 סטודנטים מהחוגים פוליטיקה ותקשורת וניהול ארגוני שירות. את הפעילות מובילים ומנחים הסטודנטים דניה אבנר (תקשורת צילומית) ודיוויד מייליס (ניהול ארגוני שירות).
הסטודנטים מתכנסים אחת לשבוע למשך 3 שעות, בהן הם לומדים מתוך דיונים אקטואליים, מפתחים יכולות שכנוע והסברה, ורוכשים כלים, מיומנות וידע, שיהוו גם תועלת בחייהם המקצועיים בעתיד.
מלבד הידע והניסיון הנרכש מעצם ההשתתפות בתכנית, מקבלים מסיימי התכנית (שיעמדו בתנאיה) גם קרדיט אקדמי של 3 נ"ז (במקום סדנא/קורס בחירה).
עד כה השתתפה קבוצת הסטודנטים בשני כנסים ארציים (כנס אחד עם 220 משתתפים וכנס נוסף עם 120 משתתפים), והסבה למכללה גאווה רבה. הקבוצה התבלטה לטובה ומספר סטודנטים אף זכו בפרסים על היכולות הדיפלומטיות שהפגינו. בנוסף, ארחו הסטודנטים את חבריהם מהמועדונים השונים בארץ לסדנא במכללה בנושא משפט בינ"ל. ובקרוב, נוסף למפגשים השבועיים, מתוכניים סיור במטה האו"ם ובכנסת והשתתפות בכנסים ארציים.