הסדנאות במסגרת פרויקט הטמפוס LLAF-Lifelong Learning in Applied Fields התקיימו במשך יומיים, בהן הועברו הדרכות למרצים על שימוש בכלים שפותחו במסגרת הפרויקט.. בסדנאות השתתפו 65 משתתפים, רובם אנשי סגל מהמכללה ואורחים ממוסדות אחרים בארץ ובחו"ל. הנושאים חולקו על פי ארבעת אבני התווך של החינוך המתוארים למטה. בכל אחד מנושאים אלה הוצגה הקדמה באולם המליאה ולאחר הצגת הנושאים התקיימה סדנת תרגול בספרייה.
מטרת התוכנית לשפר ולחדש את רמת ההוראה באקדמיה. לצורך ביצוע התוכנית הוקם מאגד (consortium) שזכה למימון של כמליון יורו. שותפים במאגד שבעה מוסדות אקדמאיים ישראלים ותשעה מוסדות מהאיחוד האירופי, בהובלת המכללה האקדמית הדסה. התוכנית יחודית בכך שהיא מאחדת מגוון תחומים שימושיים המפרים זה את זה. מהמכללה האקדמית הדסה שותפים בתוכנית החוגים: הפרעות בתקשורת, אופטומטריה, תקשורת צילומית ומדעי המחשב.
בליבה של התוכנית מצויים ארבעת עמודי התווך של החינוך, ההוראה והלימוד המתמשך כל החיים:
Learning to know, Learning to do, Learning to live together, and learning to be
המאגד מחולק בהתאמה ל- 4 קבוצות המתמקדות כל אחת באחד מעמודי התווך הנ"ל. בכל אחת מהקבוצות מפתחים אבני בניין הניתנות להטמעה בקורסים בתחומים השונים. השלב הנוכחי בתוכנית הן סדנאות למרצים במטרה שיעבירו קורסים בשנת הלימודים הבאה, הכוללים תכנים שפותחו בקבוצות של הפרויקט. הסדנאות תוכננו להתקיים בשני שלבים בארץ. השלב הראשון בוצע במהלך פברואר 2015 בסמינר הקיבוצים, והשלב השני התקיים השבוע במכללה האקדמית הדסה.
לצפייה בסיכום הסדנאות
לפרטים נוספים על המאגד באתר הפרויקט
לצפייה במצגת אודות פרויקט LLAF