ראש החוג לפוליטיקה ותקשורת, ד"ר דורון שולצינר, הוזמן להרצות השבוע במסגרת סמינר בין-לאומי בנושא יזמות חברתית, אותו יזמה המחלקה לחילופי משלחות וקשרי חוץ במנהל תרבות ופנאי בעיריית ירושלים והסוכנות לצעירים מאיטליה של האיחוד האירופי וארסמוס +.
בהרצאתו, הרחיב ד"ר שולצינר אודות החברה והכלכלה בישראל והסביר את עקרונות היזמות החברתית, כל זאת תוך הצגת יוזמות שונות בחברה הישראלית. הוא דן בשתי הגישות השונות בתחום - גישה אחת לפיה ביזמות חברתית יש תמיד שתי שורות רווח, אחת חברתית ואחת כלכלית, ושמיזם חברתי חייב ליצור לעצמו הכנסות עצמיות ולא להיות מבוסס על תרומות בלבד, וגישה שנייה לפיה מיזם חברתי פועל לפי עקרונות ניהוליים של יזמות כגון חדשנות רעיונית, חסכונות ובדיקה מתמדת של מטרות המיזם ודרכי הפעולה שלו, גם אם אין למיזם הכנסות עצמיות. שתי הגישות אינן בהכרח סותרות זו את זו אבל לרוב יש דוגמאות של יזמות חברתית שמאופיינות יותר באחת משתי הגישות הללו.
בסמינר השתתפו צעירים רבים מ-8 מדינות שונות: משמונה מדינות, פורטוגל, איטליה, ספרד, הונגריה, דנמרק, קפריסין, אנגליה וישראל. אחד הסטודנטים הישראליים הוא סטודנט בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה, יהושע ג'וש ברוק.
הסמינר היווה הזדמנות להציג את ירושלים כחממה ליזמות חברתית מגוונת וחדשנית ומודל לחיקוי עבור צעירים ממדינות באירופה. בתכנים שולבו יוזמות חברתיות מגוונות: מרכז צעירים, המפעל, סיפור חוזר, המפלצת ועוד. הרעיון הוא לתת למשתתפים חשיפה ליוזמות חדשניות, השראה ולאפשר שיתופי פעולה עתידיים בן המשתתפים.