כתבתו של אריק סגל, מרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת ומומחה להשפעה דיגיטלית, שהתפרסמה בכלכליסט תחת הכותרת "התמונות שיכריעו אם העסקה תתקדם לשלב ב'", בוחנת כיצד תמונות ותוכן ויזואלי ברשתות החברתיות ישפיעו על דעת הקהל הישראלית ועל החלטת הממשלה להמשיך בעסקת החטופים. סגל מדגיש את תפקיד הרשתות החברתיות בעיצוב תודעה, תוך התייחסות למניפולציות תקשורתיות של חמאס וערוצים פוליטיים. הכתבה מסבירה כי הרגשות שיעוררו התמונות מהשבויים המשוחררים יכולים להכריע אם תתקיים המשך העסקה. לצה"ל תפקיד מרכזי בבחירת התמונות שיופצו, שיכולות להשפיע על התמיכה הציבורית. בסופו של דבר, גם הנשיא טראמפ יהיה מעורב בהכרעה הסופית.