ד"ר אורנית קליין-שגריר מרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת הוציאה לאור ספרה החדש של : Para-Interactivity and the Appeal of Television in the Digital Age - האם וכיצד יכולה הטלוויזיה לשרוד בעידן הדיגיטלי? הספר עוסק בדרכים בהן הטלוויזיה מנסה להתאים את עצמה לסביבה התקשורתית המשתנה. הוא מבוסס על מחקר מקיף של תכני הטלוויזיה בערוצים המסחריים בישראל וכן, על ראיונות עם יוצרים ומנהלים בתעשיית הטלוויזיה. בעידן הדיגיטלי, לצופים מוצעים אינספור תכנים בכל זמן ובכל מקום, רשתות חברתיות ופלטפורמות שונות מאפשרות כמעט לכל מי שרוצה להיות גם יוצר ומפיץ של תכנים ולא רק צרכן פאסיבי.
מראיונות עם אנשי תעשיית הטלוויזיה עולה כי הם מבינים שהסביבה השתנתה והמודל העסקי של הטלוויזיה פחות אפקטיבי מבעבר, הם מבינים כי על הטלוויזיה להשתנות אבל עדיין מחפשים את הדרכים המתאימות לכך. הטענה המרכזית בספר היא כי הטלוויזיה מנסה להדמות לתקשורת הדיגיטלית ולחקות את המאפיינים האינטראקטיביים של אמצעי תקשורת אלה. הטלוויזיה מאמצת אסטרטגיות פארה-אינטראקטיביות כלומר מרכיבים של אינטראקטיביות המיושמים באמצעים טלוויזיוניים כמו למשל נתיבים להשתתפות והשפעה של הצופים על התכנים, חשיפה של מאחורי הקלעים של ההפקה הטלוויזיונית ויצירת תכנים המדמים שידור בו-זמני.