
פירוט קורסי הלימוד: לימודי הפרעות בתקשורת M.A.
קורסי שנה א'
חובה
שם הקורס : כתיבה וקריאה אקדמית
קוד הקורס : 102220111
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר פיכמן סבטלנה
נקודות זכות : 2
חובה
שנה א’
קורס חובה לשנה א'
שפע עצום של מחקרים ומאמרים מתפרסם באופן תדיר ומצריך מאיתנו, קוראים וחוקרים כאחד, להכיר כלים ואסטרטגיות לקריאת מאמרים אקדמיים בצורה מושכלת, כך שנוכל להפיק את המירב מהקריאה. נתמקד בקורס באסטרטגיות לקריאה יעילה וביקורתית של מאמר אקדמי, כמו גם כיצד יש לכתוב מאמר אקדמי הן מבחינת רצף ושטף כתיבה נכונים והן מבחינת כללי הכתיבה הנהוגים (לפי כללי ה- APA). נתמקד בתהליך ביקורת העמיתים ככלי לשיפור וחידוד יכולות הכתיבה ונדון בנושאי אתיקה במחקר ובכתיבת עבודה אקדמית.
שם הקורס : שיטות מחקר כמותיות מתקדמות
קוד הקורס : 102220121
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר לרמן אביבה
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : אין
סמסטר ב'
חובה
שנה א’
קורס חובה לשנה א'
הקורס מתמקד בנקודות החשובות אותן הסטודנט נדרש להבין על מנת לקרוא מאמר מדעי בצורה ביקורתית וכדי לתכנן פרויקט מחקר, הן מבחינת הבנת הערך המחקרי, הן מבחינת השיטות הסטטיסטיות, והן מבחינת קבלת התוצאות והפענוח שלהן.
קורסי שנה ב'
חובה
שם הקורס : יישומי הבלשנות בקליניקה
קוד הקורס : 102220462
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי
נקודות זכות : 2
חובה
שנה ב’
קורס חובה לשנה ב'
בקורס זה נכיר את תרומתה של הבלשנות לזיהוי ולתיאור של יכולות לשוניות על פי מערכות השפה השונות – המילה, הצירוף והמשפט. נדון בקשרי הגומלין בין רמות אלה, בהתפתחות הידע הלשוני ובמצבים של קשיי שפה. נתמקד במורפולוגיה, בתחביר ובסמנטיקה של פעלים ונלמד כיצד לבנות פרופיל של היכולת הלשונית של המטופל בצורה מדויקת לצורך קביעת מטרות הטיפול. נעסוק בניתוח לשוני של מדגמי שפה ונקשר בין התיאוריה למעשה.
שם הקורס : פרויקט גמר הפרעות בתקשורת M.A
שם המרצה : ד"ר הילה יעקבי, ד"ר בן דוד אביבית, ד"ר קופרסמיט ג'ודי, ד"ר לרמן אביבה, ד"ר סנדבק אנה
נקודות זכות : 4
סמסטר א' וב'
חובה
שנה ב’
קורס חובה לשנה ב'
בקורס זה הסטודנטים יוציאו לפועל פרויקט יישומי קליני או מחקרי. הסטודנטים יעבדו עם הנחיה צמודה של מנחה הפרויקט על פרויקטים עדכניים שנערכים בחוג להפרעות בתקשורת ועוסקים במגוון רחב של תחומים וזאת על פי תוכנית נושאים שמתעדכנת מידי שנה ולפי נטיית ליבם של הסטודנטים.
קורסי חובה כלליים
שם הקורס : Brain and Language שפה ומוח
קוד הקורס : 102220071ש'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר לרמן אביבה
נקודות זכות : 2
חובה
קורס חובה ניתן ללמוד בשנה א' או ב'
בקורס נלמד מגוון היבטים של נוירואנטומיה הקשורים לעיבוד שפתי. נדבר על האזורים והמסלולים העיקריים במוח הקשורים לעיבוד שפתי, ונדון על התיאוריות הישנות של עיבוד שפה במוח ועל הסיבות שהן נחשבות מיושנות. נלמד על הטכנולוגיות של מדעי המוח המשמשות לפיתוח התיאוריות העדכניות בתחום, ואחר כך נלמד את התיאוריות העדכניות האלו. נתייחס לאנשים חד- ודו-לשוניים. בסוף הקורס, כל סטודנט יציג מחקר עדכני הקשור לעיבוד שפתי והמוח, המבוסס על התיאוריות העדכניות, וביחד בכיתה נדון במחקרים האלו והשלכותיהם הקליניות עבור ילדים ומבוגרים עם מגוון קשיי שפה
שם הקורס : סמינר קליני בתקשורת שפה ודיבור
קוד הקורס : 102220061ס'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר בן דוד אביבית, ד"ר חי וייס עתליה
נקודות זכות : 4
סמסטר א' וב'
חובה
קורס חובה. ניתן ללמוד בשנה א' או ב'
בקורס זה נעבוד בקבוצה על מקרה קליני באופן אינטגרטיבי. הסטודנטים יבחרו מקרה בו הם מטפלים בקליניקה ומהווה אתגר עבורם מבחינה אבחונית או טיפולית ויעלו שאלות לגביו. הדיון במקרה יערך באמצעות שילוב בין דיון כיתתי, קריאת מאמרים רלוונטיים, חיפוש כלים קליניים מתאימים והתייעצות עם מומחים בתחום.
קורסי בחירה חוגיים
שם הקורס : קשב והפרעות קשב לקלינאי תקשורת - בחירה
קוד הקורס : 102220452
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר ביסה איילת
בחירה
קורס בחירה לשנים א',ב'
מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים.ות מושגי יסוד מתחום הקשב ולקשרם לעבודה הקלינית של קלינאי.ת התקשורת. הסטודנטים.ות ילמדו מונחים ותיאוריות מובילות של קשב, תוך דגש על הקשב כמודל רב מימדי וכן יכירו את מערכת התפקודים הניהוליים (המערכת האקזקיוטיבית). בהמשך, יילמדו ההגדרות הקליניות של ADHD (DSM-5), תערך סקירה של אבחנה מבדלת עם מצבים רפואיים והתפתחותיים נפוצים אחרים ושל תחלואה נלווית נפוצה. תערך הכרות עם שיטות אבחון (במחקר ובקליניקה) וסוגי התערבות נפוצים. במסגרת הקורס הסטודנטים.ות יכירו את מערכת האימון הקשבי הממוחשב (CPAT) ויתנסו בשימוש בה. דגש מיוחד יינתן בקורס למעורבות הקשב בתסמינים של הפרעות שפה ותקשורת נפוצות בקליניקה, ועל אסטרטגיות טיפוליות להתמודדות עם קשיי קשב בחדר הטיפולים.
שם הקורס : מאבחון לטיפול: תהליכי אבחון בקליניקה - בחירה
קוד הקורס : 102220285
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר בן דוד אביבית
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
קורס זה יעסוק באופן נרחב בתהליכי האבחון וההערכה של נבדקים בקליניקה עם הפרעות שפה ודיבור התפתחותיות. נסקור באופן מעמיק סוגי אבחונים שונים. נלמד כיצד לבדוק אם מבחן מסוים אכן מתאים למטרתו ולסיווגו. נכיר מבחנים ומבדקים הקיימים בשפות אחרות (שאינן עברית וערבית), נלמד מהו התהליך הנדרש כדי שניתן יהיה להתאימם לשימוש בקליניקה ומכך נלמד מה הם העקרונות לבניית אבחון חדש בתחום. בקורס יתקיימו מפגשים עם קלינאי תקשורת שפיתחו/התאימו מבחנים לעברית ולערבית כדי ללמוד על התהליך ממקור ראשון.
שם הקורס : אוריינות לשונית בגיל הרך ושילובה בהקשרים הטיפוליים - בחירה
קוד הקורס : 102220012
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר סנדבק אנה
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב' הקורס יעסוק בהתפתחות האוריינות הלשונית בגיל הרך (ילדים בגיל הגן וראשית בית הספר היסודי). במהלכו יידונו הרכיבים השונים של האוריינות הלשונית מנקודת מבט התפתחותית: השפה הכתובה כמערכת ייצוג, כתיבה וקריאה של מילים, והשפה הכתובה כסגנון שיח, הפקה והבנה של טקסטים ואינטראקציות במהלך קריאה של ספרים. לאורך כל הקורס נדון בדרכים לשלב בין התיאוריה להתנסות על בסיס עדויות מהתערבות בתחומי שפה ותקשורת.
|
שם הקורס : דיסלקציה: היבטים תיארטיים ויישומיים - בחירה
קוד הקורס : 102220222ש'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר הילה יעקבי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בלקות הלמידה המוגדרת כדיסלקציה, בדגש על מחקרי מוח וקוגניציה בהיבטים תיאורטיים ויישומיים. יוצגו ההגדרות השונות לתופעת הדיסלקציה, כמו גם התיאוריות השונות הבאות לנסות ולהסביר את הלקות. הקורס יתבסס על המחקרים העדכניים ביותר מתחום השפה והקוגניציה, מדעי המוח והפרעות בתקשורת וינסה לפרוס בפני הסטודנטים את הידוע כיום לגבי הלקות, מקורה וכיצד להשתמש בידוע משדה המחקר ליישום באסטרטגיות טיפוליות. כמו כן, נבחן כיצד קיום הלקות בשפות שונות עוזר לשפוך אור על תופעה זו ועל דרכי הטיפול בה. בנוסף, נדון בקשיים שנתקלים בהם אנשים בעלי דיסלקציה בבואם ללמוד שפות זרות.
שם הקורס : המפגש עם הילד הדו-לשוני בקליניקה - בחירה
קוד הקורס : 102220011ש'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
זיהוי והבנה של קשיי הילד הדו-לשוני מהווה אתגר לקלינאי התקשרות ומוביל למצבים של תת-אבחון או אבחון יתר. בקורס נכיר את השונות הרבה בילדים דו לשוניים היכולות הלשוניות שלהם בהתאם לגורמים שונים כמן: גיל החשיפה לשפות, אופן ותדירות החשיפה לשפות, מאפיינים מבניים של שתי השפות. בקורס נעסוק בתהליכי הלמידה וההתפתחות של ידע לשוני בשתי שפות ברמה המורפולוגית, הלקסיקלית והתחבירית. נלמד לזהות תופעות אופייניות בהתפתחות שפה דו-לשונית ונדגיש את ההבדלים בין שונות לשונית לבין מצב של לקות שפה.
שם הקורס : סוגיות בטיפול - בחירה
קוד הקורס : 102220362
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר אהרון אן
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
במהלך הקורס נעמיק בסוגיות מתוך עולם הטיפול. נדון בין היתר בנושאים הקשורים לחדר הטיפול: מסגרת טיפולית וברית טיפולית, פתיחת טיפול וסיום טיפול; מטפל, מטופל ומה שביניהם; התנגדות, העברה והעברה נגדית; הזדהות השלכתית. בנוסף נדון בסוגיות בנושאי טיפול, חברה ותרבות כגון, בריאות, חולי וטיפול כהבניות חברתיות, סטריאוטיפים במפגש הטיפולי וטיפולים רגישיי תרבות. הקורס ישלב בין מידע מחקרי לבין דוגמאות שסטודנטים יביאו מעבודתם המעשית.
שם הקורס : אפזיה - בחירה
קוד הקורס : 102220042ש'
שם המרצה : ד"ר לרמן אביבה
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
בקורס זה נלמד על אפזיה לאחר אירוע מוחי ואפזיה פרוגרסיבית. נדון בגישות ושיטות הטיפול השונות בתחום האפזיה. נחקור נושאים מגוונים הקשורים לטיפול באפזיה דרך הספרות המחקרית ודרך תיאורי מקרה, ובנוסף ניפגש עם אנשים עם אפזיה ונשוחח איתם ועם בני משפחותיהם על תהליך השיקום והליווי של קלינאית התקשורת.
שם הקורס : גמגום - בחירה
קוד הקורס : 102220392
שם המרצה : פרופ' אדלמן כהתיה, ד"ר פיכמן סבטלנה
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בטיפול בגמגום באוכלוסיות שונות. נתאר שיטות מעשיות לטיפול בגמגום בליווי הדגמות וידאו. נדון בפרוגנוזה לאנשים בגילאים שונים, ובנוסף נעסוק בטיפול כאשר קיימת בעיה נוספת כלקות שפה או היגוי או בטיפול בשפה אותה המטפל אינו דובר.
שם הקורס : הפרעות קשב ואוטיזם - בחירה
קוד הקורס : 102220262
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר ביסה איילת
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בתיאור התפתחות תפקודם השפתי של ילדי ומתבגרי ASD תוך התמקדות בבסיס הקוגניטיבי והחברתי של הלקות והשלכותיו על תפקוד זה. הקורס יסקור הפרעות וליקויים אפשריים בתחום השפה המאפיינים אוכלוסייה זו תוך התייחסות למקור הקושי ולדרכי התערבות אפשריות הלוקחות אותו בחשבון. בין הנושאים שידונו בקורס: הבסיס הפרגמטי של רכישת שפה, תיאוריית המיינד והשלכותיה להתפתחות שפתית, קשיים בהתפתחות שפה מוקדמת ומאוחרת של ילדי ASD כולל התייחסות להפקת שיח והבנת הנקרא, מחקרים בתחום הנוירופסיכולוגיה של ילדי ASD, חשיבה חברתית - מהות ומקור הלקות, דו לשוניות ואוטיזם.
שם הקורס : יישומי מדיה חזותית בטיפול בהפרעות בתקשורת - בחירה
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי, פרופ' קן משה, בני נוקד שרי
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : אין
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
בקורס תוצג תשתית של כלים דיגיטליים (אפליקציות, תוכנות מחשב) לטיפול בהפרעות שפה ותקשורת. נתייחס לחשיבות ולחדשנות שבשימוש בכלים דיגיטליים לטיפול בקשיים אלה ונדון בשימוש מושכל במדיה זו בקליניקה. במהלך הקורס יוצגו כלים דיגיטליים שונים, אשר מכוונים למטרות טיפוליות שונות בתחומי השפה והתקשורת – תוך דגש על המימד האינטראקטיבי של הכלי ועל התועלת שמספקת המדיה הדיגיטלית לטיפול בהפרעות שפה ותקשורת. במהלך הקורס יעסקו הסטודנטים ביישום של פלטפורמות דיגיטליות טיפוליות, על פי נושאים ומטרות שונות.
שם הקורס : מוסיקה ושפה: קווי ממשק ושימושים בקליניקה - בחירה
קוד הקורס : 102220352
שם המרצה : ד"ר חי וייס עתליה
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
במסגרת הקורס תערך הכרות עם האלמנטים המרכיבים את המבע המוסיקלי. על בסיס הכרות זו יוצגו מחקרים המשווים בין תהליכי הלמידה של מרכיבי השפה האנושית לתהליכי הלמידה של מרכיבי המבע המוסיקלי. הקורס יאפשר הכרות עם מחקרים הבוחנים את הקשר בין קשיי שפה לבין מיומנויות מוסיקליות ולחלופין בין תרגול מוסיקלי לשיפור מיומנויות שפתיות. החשיפה למגוון המחקרים תאפשר הכרות מעמיקה עם כלים מוסיקליים ספציפיים בהם יכולה להשתמש הקלינאית בחדר הטיפולים.
שם הקורס : אמצעים אומנותיים להתערבות בשפה ותקשורת - בחירה
קוד הקורס : 102220382
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי, אפשטיין דודל נורה, בני נוקד שרי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
מחוות גופניות וחוויה חושית מאפשרות פעמים רבות גישה למידע פרה וורבלי, לכן הן יכולות לסייע בביטוי של תכנים שטרם קיבלו ביטוי מילולי ולעודד תהליכי הסמלה וביטוי שפתי. בנוסף, פגיעה בדיבור הינה לעיתים חלק מפגיעה רחבה יותר שיש לה השלכות הדדיות עם קשיים רגשיים. עבודה רב צוותית - הכוללת בין השאר טיפול באומנויות וטיפול בתקשורת, שפה ודיבור - עשויה לסייע למטופלים בכל גיל באופן אינטגרטיבי ומיטבי. הקורס יציג אמצעים להבעה ויצירה – ציור, אומנות, וצילום – לעבודה הטיפולית של קלינאי התקשורת. בקורס נציע דרכים מבוססות אומנות לטיפול במגוון תחומי השפה המותאמים לגיל, לידע השפתי, לסוג הלקות ולסביבה החברתית והרגשית של הילד/מבוגר.
שם הקורס : תפקוד שפתי של ילדים ומתבגרים עם ASD - בחירה
קוד הקורס : 102220305
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר אשכנזי אורית
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בתיאור התפתחות תפקודם השפתי של ילדי ומתבגרי ASD תוך התמקדות בבסיס הקוגניטיבי והחברתי של הלקות והשלכותיו על תפקוד זה. הקורס יסקור הפרעות וליקויים אפשריים בתחום השפה המאפיינים אוכלוסייה זו תוך התייחסות למקור הקושי ולדרכי התערבות אפשריות הלוקחות אותו בחשבון. בין הנושאים שידונו בקורס: הבסיס הפרגמטי של רכישת שפה, תיאוריית המיינד והשלכותיה להתפתחות שפתית, קשיים בהתפתחות שפה מוקדמת ומאוחרת של ילדי ASD כולל התייחסות להפקת שיח והבנת הנקרא, מחקרים בתחום הנוירופסיכולוגיה של ילדי ASD, חשיבה חברתית - מהות ומקור הלקות, דו לשוניות ואוטיזם.
שם הקורס : שלבים בהתפתחות השיח הסיפורי - מילדות לבגרות - בחירה
קוד הקורס : 102220122ש'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס מציג את ההתפתחות של היכולות הנרטיביות של ילדים חד-לשוניים מן ההיבט הלשוני, הקוגניטיבי והחברתי-רגשי. לאחר ההכרות עם הסוגה הנרטיבית ומאפייניה, מתמקד הקורס בדפוסי ההתפתחות של תחומי הנרטיב השונים: מבנה הסיפור, תוכן הסיפור וצורות לשוניות בסיפור באוכלוסיה עם התפתחות תקינה. בחלקו השני של הקורס, נציג מחקרים עדכניים העוסקים בהתפתחות הנרטיב באוכלוסיה חד-לשונית ודו-לשונית עם וללא לקות שפה. כמו כן, נעסוק בניתוח של מדגמי שיח נרטיבי של ילדים חד-לשוניים, דו-לשוניים תקינים ודו-לשוניים עם לקות שפה.
לאורך הקורס יוצגו מודלים וכלים להערכה וטיפול באמצעות שיח נרטיבי.
שם הקורס : שיח הסיפור ככלי אבחוני וטיפולי - בחירה
קוד הקורס : 102220295
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי
בחירה
בקורס יוצגו דרכים מגוונות לשימוש בשיח הסיפור ככלי לאבחון וטיפול בילדים עם לקויות שפה ותקשורת. נלמד כיצד להתאים חומרים שונים (סדרת תמונות, סיפורי תמונות, סרטונים) ומטלות הפקה שונות (שחזור, סיפור ספונטני, סיפור דיאלוגי) למצבים שונים של לקות שפה ותקשורת. נדון בשאלות כגון: איך לבחור בסדרת תמונות המתאימה לצרכי הטיפול ולגיל הילד? איך להפוך את הטיפול לחוויה משמעותית עבורכם ועבור המטופלים? במה להתמקד במהלך הטיפול המבוסס סיפור ואיך לבחור את מוקד הטיפול? הקורס יסייע בבניית תוכנית התערבות אינטגרטיבית המבוססת על שיח הסיפור.
שם הקורס : הפרעות היגוי: מעבר לגישה המסורתית - בחירה
קוד הקורס : 102220031
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר בן דוד אביבית
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
בקורס זה נלמד להשתמש בגישות טיפול עדכניות להפרעות היגוי ופונולוגיה (Speech Sound Disorders) הנובעות מגורמים שונים. נעמיק בהתאמת גישות טיפוליות לכל אחת מהפרעות ההיגוי השונות. כמו כן, נרחיב את הידע והכלים בתחום ההערכה והאבחון ונלמד לבצע הערכה מקיפה תיאורית וכמותנית באמצעות כלים פורמליים ובלתי-פורמליים ולהתאים את הכלים לנתוני הנבדקים.
שם הקורס : תרבות החרשים ושפת הסימנים הישראלית - בחירה
קוד הקורס : 102220242
שם המרצה : גברת שירית כהן קוקה
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יציג את קהילת החירשים בישראל ובעולם, שפתם ותרבותם. בקורס נתמקד בבלשנות של שפות סימנים, תוך שימוש בדוגמאות משפת הסימנים הישראלית ושפות סימנים נוספות. נלמד על שפת סימנים בהקשרים של רכישת שפה, חינוך והתפתחות שפה א-טיפוסית. בנוסף, נדון על שפת סימנים כאמצעי תקשורת לילדים שומעים עם צרכים מיוחדים. בסיום הקורס, סטודנטיות וסטודנטים יבינו את החשיבות של שפת סימנים עבור ילדים חירשים.
שם הקורס : ידע לקסקלי ושליפה - תהליכים התפתחותיים והשלכות קליניות - בחירה
קוד הקורס : 102220272ש'
שם המרצה : ד"ר חי וייס עתליה
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בהכרות עם תהליכי הבניה והארגון של הלקסיקון המנטלי ובתהליכי השליפה ממנו. נלמד על תהליכי התפתחות טיפוסיים וגם תהליכים לא טיפוסיים המובילים לקשיי שפה משמעותיים. הקורס יאפשר הכרות והתנסות עם כלי אבחון לבחינת רוחבו ועומקו של אוצר המילים ולאיתור קשיי שליפה, כמו גם הכרות והתנסות עם מגוון גישות לטיפול בחסכים לקסיקאליים ובקשיי שליפה.
שם הקורס : יסודות הביבליותרפיה - טיפול באמצעות טקסטים ספרותיים - בחירה
קוד הקורס : 102220405
שם המרצה : ד"ר אהרון אן
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יציע היכרות עם תחום הביבליותרפיה- טיפול הנעזר בטקסטים (בעזרת קריאה, כתיבה, בניית נרטיב, משחקי הבעה) על מנת לאפשר ריפוי והחלמה. אנו נגלה ונחווה כיצד בעזרת המילה הכתובה יכולים המטופל והמטפל לעבד יחד חומרים נפשיים שאינם זמינים בדיבור וכך להיות במגע עם סיפור אישי של המטופל ולעודד התפתחות.
שם הקורס : אפרקסיה של הדיבור בילדות - בחירה
קוד הקורס : 102220242
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר בן דוד אביבית
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
קורס זה יעסוק בלקות ההיגוי הייחודית "אפרקסיה של הדיבור בילדות" ויתמקד בהיבטים הקליניים של התופעה: מתן אבחנה מהימנה ומנומקת, אבחון, התאמת שיטת טיפול למטופלים הספציפיים ובניית טיפול משולב. בקורס נלמד לסייע למטופלים ולשותפי התקשורת שלהם בתחומי התקשורת, החברה, המיומנויות הרגשיות ועוד.
שם הקורס : פרגמטיקה ושיח - התפתחות טיפוסית ולקויה - בחירה
קוד הקורס : 102220102ש'
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר קופרסמיט ג'ודי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
בקורס נלמד להעריך את הכישורים הפרגמטיים של ילדים עם התפתחות טיפוסית תוך התייחסות לתחומי קושי בקרב ילדים עם לקויות שפה ותקשורת. נתאר את יכולות השיח כפי שהן משתקפות במדגמי שפה על פי גיל ומצב האינטראקציה התקשורתית, נתמקד בשיחות בין ילדים ובשיחות בין ילדים למבוגרים ונתאר את המאפיינים הפרגמטיים שלהן. במהלך הקורס נגדיר קריטריונים ברורים לבניית פרוטוקול אבחוני וטיפולי שיכלול התייחסות לתחום הפרגמטיקה והשיח.
שם הקורס : תפיסת דיבור ועיבוד פונולוגי: צוהר ראשון להתפתחות שפה בינקות - בחירה
קוד הקורס : 102220172
יום ושעה : חמישי
שם המרצה : ד"ר הילה יעקבי
נקודות זכות : 2
בחירה
קורס בחירה לשנים א', ב'
הקורס יעסוק בתפיסת דיבור ועיבוד פונולוגי כצוהר ראשון להתפתחות שפה בינקות. נסקור את השיטות העיקריות לבדיקה של יכולות תפיסת דיבור בצורה מוחית ובצורה התנהגותית ונדון בתפיסת דיבור של שפת אם, שפה שנייה ושפה זרה. כמו כן, נבחן את הקשר שבין יכולות תפיסת דיבור, התפתחות שפה ודיבור מופנה תינוקות.