סדנת השיווק החברתי בהנחיית המרצה לימור זיו סיפקה לסטודנטים כלים יישומיים ברוח השיווק החברתי, תאוריות, מושגים והכרות עם עולם זה. התלמידים התנסו ביצירת קמפיין חברתי עבור ארגון/עמותה לבחירתם, תוך שימוש במסגרות תיאורטיות שנלמדו. הסדנה שלבה לימוד תיאורטי לצד עשייה חברתית וכללה הרצאות פרונטאליות, הרצאות אורח וכן מפגשי ליווי והדרכה במסגרת ההתנסות האישית.

התלמידים פתחו מודל אסטרטגי שיווקי, קיימו ראיונות עומק להכרות עם קהלי היעד, נסחו חזון ועמדו על מאפייני המותג. בסופו של התהליך הסטודנטים, כאנשי שיווק, יצרו את הקמפיין החברתי הראשון שלהם.

הקמפיינים שפותחו

מלצרים עם כבוד

"מלצרים עם כבוד" הוא ארגון חברתי שהוקם על ידי ארבעה סטודנטים, במטרה להוביל לשינוי בתנאי עסקתם של המלצרים. פעילות הארגון מתרכזת בשלושה רבדים: מודעות ציבורית, פעילות חקיקתית וחלוקת "תו-מלצרים עם כבוד". מלצרים רבים מקבלים את השכר ישירות מהלקוח, מתוך דמי השירות, ומשום כך אינם מקבלים שכר מהמעסיק ויחד עם זאת גם אינם מקבלים את כל הזכויות המגיעות על פי חוק כמו לכל עובד שכיר במדינת ישראל. בקמפיין זה אנו מנסים לקדם את מטרות הארגון.
למצגת קמפיין "מלצרים של כבוד"


עמותת צלול - שמירה על נקיון החופים בישראל

ייעוד הקמפיין הוא להוות השראה, לעודד, להניע לפעולה ולקדם את רעיון שימור החופים מלכלוך בקרב גורמי שלטון מקומי, ארגונים סביבתיים, אמצעי תקשורת, מובילי דעת קהל והציבור הישראלי בכללותו. בין מטרות הקמפיין ליצור התנהגות רצויה =להפוך את הצורך בניקיון החוף כנורמה חברתית מקובלת בישראל.
למצגת קמפיין "עמותת צליל"

אימוץ בעלי חיים שעברו התעללות

בחרנו לשווק את המותג שלנו בשם: "Wonder-pet ", כשבעלי החיים הם הגיבורים (בדומה לסיפורו של "סופרמן", "וונדר וומן") ומשם שאבנו את הקונספט וגיבשנו אותו מן הכוח אל הפועל. מטרת הקמפיין היא לשנות אורח חיים נוח של אנשים, לגרום להם להבין את חומרת המצב ואת התרומה שבאימוץ, ללמוד כישורים חדשים ולהפיץ את הבשורה בתפוצה רחבה כדי לעודד אנשים לאמץ בעלי חיים שעברו התעללות, ולהדגיש את החשיבות שבדבר, ואת הרווחים האישיים המופקים מכך.
למצגת קמפיין "אימוץ בעלי חיים שעברו התעללות"

אייסף

בקמפיין זה נרצה לקדם את קרן המלגות אייסף. כאשר מטרותיו העיקריות של הקמפיין הן להעלות את המודעות לקיומה של אייסף כקרן שמעניקה מלגות למוסדות להשכלה גבוהה לתושבי הפריפריה ומתוך כך לנסות לצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים הקיימים בין הפריפריה והמרכז. בכדי להגיע למטרות אלה, ראשית בחנו לעומק את הקרן על מנת לבחור ולאפיין את המטרות וקהל היעד של הקמפיין. לאחר מכן, ערכנו השוואה וחיפשנו רפרנסים של קמפיינים קודמים אשר נעשו בתחום דומה, זאת בכדי לזהות דרכים אפשריות לקידום הקמפיין. כמו כן, נעזרנו בהם על מנת להבין את היתרונות והחסרונות של הכלים שעמדו לרשותנו. בהמשך, קיימנו סדרת ראיונות עם אנשים העונים על קריטריונים של קהל היעד. בעזרתם הצלחנו להבין את המחסומים, אתם היינו צריכים להתמודד בקמפיין. נוסף על כך, ניתוח קהל היעד ביסס את בחירתה של הפלטפורמה העיקרית לפעילות הקמפיין. לאחר הבחירה בפלטפורמה המתאימה הצלחנו לזהות את הכלים איתם נוכל להגיע לקהל היעד הרצוי.
למצגת קמפיין "אייסף"

ט(ק)סט ראשון

אנו מקדמים את הארגון ט(ק)סט ראשון. זהו ארגון חדש שאיננו קיים ומטרתו להציל חיים. עמותה קיימת הדומה במטרתה לארגון שלנו הינה "אור ירוק". ההבדל בין השניים הינו שעמותת "אור ירוק" נאבקת להצלת חיים בכבישים ולצמצום הקטל בכבישים. העמותה מאמינה שהאחריות להרג בכבישים מוטלת לא רק על הנהג לבדו אלא גם על הממשלה. העמותה מאמינה כי לא נכון להטיל את כל האשם רק על נהגים והולכי הרגל, וכי תפקיד המדינה להגן על הנהג והולך הרגל מטעויות ולצמצם את מספר הנפגעים בכבישים על ידי בניית תשתיות מצילות חיים כמו גדרות הפרדה בין נתיבים, הגברת האכיפה, חינוך לבטיחות בדרכים מגיל הגן, קיצור זמן הטיפול בפצועים מתאונות ועידוד השימוש באביזרי בטיחות מצילי חיים – הכול על ידי השקעת כסף ומאמץ.
למצגת קמפיין "ט(ק)סט ראשון"


כנאביס

בעבודתנו בחרנו לעסוק בקידום המודעות והידע בקרב הורים לצריכת קנאביס, מאחר וכיום ישנה עליה בדרישה לשימוש בקנאביס לצורך רפואי וכך גם לצורך הנאה. עם זאת קיימות פרוצדורות ובירוקרטיה קשה מאוד כלפי החולים ובטח שכלפי שאר צרכני הקנאביס, נורמות החברה והחוקים בישראל אינם מאפשרים הליך קל לחולים אשר קנאביס מקל על כאבם ואף משפר את מצבם הבריאותי (ע"פ נתונים סטטיסטים).
למצגת קמפיין "כנאביס"